Dovolenkový videostop, část 2.

Jak už jsme si řekli minule, jezdit na výlety pouze na jednostopém stroji s větrem čechrajícím vlasy nemusí být úplně pohodlné. V případě delších cest ve vícečlenných kolektivech je pohodlí osobního automobilu neocenitelné. Pojďme se tedy podívat, jaký autosalón si pro nás připravil známý filmový historik Karel Čáslavský.

V případě vrcholného modelu české konstrukční a karosářské školy Škody 1000 MB se jedná o prostorný a spolehlivý vůz, jehož slabinou mohou být v současnosti běžné kolony na evropských dálnících, kdy se vodou chlazenému motoru v zadní části vozu nedostává zpětného chlazení vodního okruhu.

Vozem konstrukčně pokračující ve předešlém modelu škody je Škoda 110 L, oblíbená na německých trzích z důvodu více taktů ve spalovacím procesu. Variabilita vozu je stejná jako u modelu předchozího, jen je bohužel hnusnější.

Nedocenitelným nezbedou bychom nazvali nestora dovolenkových cest. Ano, vůz Trabant 601. Charakteristika reklamního spotu hovoří za vše: schhell, robust, ausdauend. Pro ty zvás kteří neumí zásadní exportní jazyk: rychlý, robusní, vytrvalý. To jsou tři slova – trumfy plně a výstižně charakterizující tento obdivuhodný výletní stroj.

Pokud se cítíte býti aristokraty, požitkáři, zkrátka žádný plebs jezdící vzduchem chlazeným dvouválcem, pak pouze pro vás je vzadu uložený vzduchem chlazený osmiválec. Jeho pomalé klokotání vrrrrrrrmmmmvrrrrrm charakterizuje opět nepřekonatelnou Tatru 603. Jízda vodou, sněhem, po nerovných cestách, vždy s úsměvem na tváři a elegantně. Tatra je totiž baletka, to si přátelé zapamatujte.

Na závěr bych rád demonstroval krásu motoristického výletu, kdy krajina kolem vás ubíhá a cíl vaší cesty je v někde v dáli. Motoristické motto tohoto dovolenkového videostopu zní: Dokonale seřízená karburace je základem úspěšné dálkové cesty.