Branický upgrade?

Přicházím s krátkým dodatkem k loňské sukovici na novou etiketu lahvového piva Braník Světlý.

Branická desítka prošla další změnou vzhledu. Stručně: z klasické hnědé láhve (typ NRW) přešel Braník do zelené láhve piva Staropramen. Obsah i čárový kód se z přední etikety přesunul na hrdlo láhve. Do loga se vrátila příjemně zelená barva, ale nově taky barva dětské hnačky.

Nezdá se, ale má to dvě pozitiva. Jedno ekologické – nová láhev je lehčí než původní a s tím se snižuje i spotřeba pohonných hmot (plná láhev původně 892 g, nyní 846 g, odchylka měření ± 5g). Braník tak sleduje trend posledních let – přechod k lehčím lahvím s hrdlem (typ ALE, Gold,…). Ten můžeme sledovat i u dalších značek (Kozel, Radegast, Gambrinus,…). Podobně jako se na konci 20. století přecházelo právě na lahev typu NRW, jsou nyní v kurzu „ekologičtější“ láhve, které navíc nejsou zatíženy německým certifikátem. Staropramen si nechal tu svou zhotovit v roce 2006 v rámci masivního rebrandingu.

Dalším pozitivem je o něco důstojnější vzhled čelní strany (vrátil se i podpis sládka!). Pořád je tam ale ta hnačka a samozřejmě fakt, že Braník teď vypadá ještě o trochu víc jako „staráč“.

Takže za mě pořád špatný. Ale snaha se cení.