Branický downgrade

7 May

Tohle je téma, u kterého jdou všechny žerty stranou. Mnozí z Vás to už viděli, mnozí možná jako já nechtěli věřit vlastním očím. Braník má novou etiketu. Už je to sice nějaký čas, co došlo k této proměně, ale já jsem se s tím doteď nesrovnala. Proto píši tuto pateticky laděnou sukovici na branického brand-manažera (jo, i Braník ho má).

Věděli jste, že původní etiketu tolik adorovaného piva Braník navrhl Mikoláš Aleš? Tak teď už to víte a můžete jen litovat – jako Barbora píšící z tábora – že jste se nenarodili o pár let dříve, protože to ještě míval Braník krásné viněty, ať už s Václavem (patronem sladovníků) nebo bez. Posuďte sami:


Za svou kariéru od roku 1899 prošla láhev mnoha změnami a pivo provázelo mnoho reklamních kampaní (pro připomenutí například sběratelská edice se skupinou Šlapeto, „pivo v každém pivu“, soutěž „Rozezpívej Braník“ či „draze jen chutná“). Novou etiketou ze začátku letošního roku se Braník stal svým vzhledem křížencem etiket Piva a Lahváče (aka tomu nejhoršímu z regálů tuzemských patoků, kteří se také pyšní čárovým kódem na čele) a láhve světlého Staropramenu, která se snaží komunikovat druh piva i nejnatvrdlejším zákazníkům velkým nápisem na hrdle láhve. Barevné vyvedení snad ani nestojí za komentář.

Vzhledem k postavení branického lahváče na mém hodnotovém žebříčku se cítím podvedená a bezradná. Braník přeci nebyl jenom pivo v lahvi, byl to především Braník.

A Zdeňku Luxovi nikdy neodpustím, že svůj podpis přestěhoval na novou jedenáctku a místo sládka si nechává říkat výrobní ředitel!

8 Responses to “Branický downgrade”