Proč všichni nakupují výhodně a nikdo netratí

Opakování je matkou moudrosti a dobré kšefty dělají dobré přátele. Tak si jenom ještě jednou zkusme sesumírovat výhody a nevýhody vlastnictví prvního či druhého vydání naší nádražkové epopeje Chcípni do rána na chlupatý zuby (a na horečku omladnic)!.

Tedy: novější #horeckaomladnic je o 3 texty delší a 16 stran tlustší, ale zároveň i o 34 korun dražší než starší #chlupatyzuby.
Vezmeme-li v úvahu všechny stránky v knize, vyjde nám nákupní cena jedné strany následovně:

299 / 264 = 1,13 Kč
333 / 280 = 1,19 Kč

Pokud na to půjdeme sofistikovaněji a odečteme tiráž, obsah i rejstřík a započítáme toliko literární texty, obrázky a mapy, vyjde nám to také výhodněji:

299 / 248 = 1,21 Kč
333 / 266 = 1,25 Kč

A k obdobnému výsledku se dobereme i poté, co přepočítáme peníze na počet nádražek.

299 / 41 = 7,29 Kč
333 / 44 = 7,56 Kč

První vydání tedy za všech okolností vychází jako ekonomicky mírně výhodnější koupě*, a navíc si k tomu můžete připočítat ten hřejivý pocit, že jste knížku měli doma dřív, než to bylo cool. Druhým vydáním chceme dát šanci hlavně těm, k nimž už se první výtisk nedostal. A protože dostávají něco navíc, tak si za to taky trochu připlatí a nikdo nepřijde zkrátka. Což je tak nějak všestranně fér, ne?

A ať už patříte mezi čtenářstvo staré či nové, všem vám moc děkujeme. Bez vás by to nešlo!

* Možná se tu najde i nějaký hnidopich či hnidopiška s nutkavou touhou podotknout, že jsme zanedbali meziroční inflaci. Ta ovšem v roce 2016 činila 0,7 %, a i pokud letos zůstane na 2,5 %, pořád jsme jen na nějakých 3,2 procentech a vychází nám to.