Pula: nádraží na břehu moře

Železniční stanice Pula je konečnou stanicí na trati Pula–Buzet. Nachází se severozápadně od centra v blízkosti přístavu přímo na břehu Jaderského moře. V blízkosti nádraží se nacházejí větší secesní činžáky postavené za Rakouska-Uherska, což není v samotné italsky vyhlížející Pule úplně běžné. Před rozpadem jugoslávské federace jezdily vlaky na této trati až do slovinské Divači. Dnes je trať odříznuta od chorvatské železniční sítě a na chorvatské straně končí vlaky ve městě Buzet.

Samotná budova je opravená a udržovaná. Ze stanice Lupoglav ležící mezi Pazinem a stanicí Buzet se lze dostat do Rijeky pouze autobusem provozovaným chorvatskou železnicí. Přepravu zajištují motorové jednotky. Samotná stanice byla postavena ještě za Rakouska-Uherska, kterého byla celá Istrie součástí. Přes pracovní týden zde jezdí 8 párů vlaků, o víkendech pouze 4. Pokladny jsou již uzavřeny a jízdenky se prodávají ve vlaku.

Nádražka se nachází vedle hlavní výpravní budovy. Klasické uspořádání s malým barem a několika barovými židličkami doplňuje pár stolků se židlemi. Většina zákazníků sedí většinou na židlích venku. U nádražky jsou dvě kryté terásky. Bohužel obsluha nenabízí „pivo točeno“ ale jen lahvové pivo, a to především Karlovačko a Ožujsko. V podobné nádražce ve stanici Kanfanar ležící na trati například točené pivo nabízejí, a to za cenu na Iistrii více než nízkou.

Před nádražkou se vystavena parní lokomotiva, která kdysi na této trati jezdila. Nutno říct, že lahvové pivo bylo alespoň vychlazené z ledničky. Překvapením byla slušná návštěvnost zařízení, která je daná nejspíše nižšími cenami, než mají lokálky v centru obleženém turisty. Platit lze pouze v hotovosti. I přes absenci točeného piva má nádražka v Pule své kouzlo.

ČlovíčekDan