On tratí aneb Když hvězda padá do insolvence

Býval zatraceně dobrým hokejistou. Pak ale udělal ten nejhorší hřích a skončil kariéru. A pak zas. A ještě jednou. Nakonec ji skončil v době, kdy už vůbec nikdo nevěděl, že ještě chytá. Jestli měl hokej svoje Nagano, marketing zažil svoji Hirošimu. A v obou případech byl hlavní postavou Dominik Hašek.

Nikdo netušil, co bude slavný Dominátor dělat. Značka stejného jména se sportovním oblečením, kterou Hašan vlastnil, se k jeho nevoli stala asi jedinou skutečnou obětí Nostradamova proroctví o apokalypse na začátku nového milénia. Anebo ji prostě uškrtila neviditelná ruka volného trhu. Správná odpověď zůstane navždy stejnou záhadou jako otázka, jestli Haškovo číslo 39 bylo připomínkou vzniku Protektorátu.

V každém případě Hašek nesnáší prokrastinaci, a tak vstoupil na pole méně probádané – začal vyrábět energetický nápoj. Ale ne jen tak obyčejný energeťák. Asi proto, že se za dvě desetiletí v zámoří nedokázal Hašek naučit anglicky, dal mu jméno v rodné řeči Shakespeara. Možná proto, že Hašek nikdy neoplýval jinou než herní inteligencí, jmenuje se Smarty. Možná proto, že Dominik je psychicky labilní jedinec, který při přáteláku v in-line hokeji zmasakroval zezadu soupeře, vytvořil u nápoje zdání harmonie ve stylu jin a jang příchutěmi Bílý a Černý.

Aby se jenom nedíval, jak jeho značka jde ke dnu rychleji než Dominátor, chopil se osobně marketingu. Jenže Hašek ho dělá úplně stejně, jako když chytal v bráně. Zcela neortodoxně.
Napřed bylo heslo. On baví. Jenže on nebaví. On lepí, on barví, on stojí hodně peněz.

Hašek napřed zabil vše, co nápoji automaticky přineslo jméno jeho slavného otce. Na vějičku se chytla všechna média, která psala o energetickém nápoji bývalé hokejové hvězdy. Hašek jim za jejich bezplatnou reklamu poděkoval tím, že jim všem agresivně vynadal, že „Smarty není žádný další pitomý energeťák.“

I ti největší příznivci nápoje, který asi první půlrok prodávaly všehovšudy tři benzinky, byli v šoku. Hašek jim ale nedal vydechnout. Brzy vyhlásil den bez Smartyho. U nápoje, který nesměl prodávat nikdo, kdo by ho šoupnul do regálu k energeťákům, to nebyl problém.
Hašek nechce, aby jeho prodělečný nápoj někdo kupoval. O jeho největší spotřebu se starala sama hokejová hvězda. Každé ráno fotil své snídaně. Samozřejmě vždy se Smartym. Tuhle bábovku, jindy chleba s párkem, příště rovnou hotdog.

Očividná podvýživa jeho mozkových buněk možná zapříčinila jeho poslední kousek, minimálně to tak vypadá. Hašek se rozhodl oslovit všechny milovníky přírody. Jako marketingu znalý pardál ihned založil stránku na facebooku. Možná, že zrovna snídal, v každém případě stránku pojmenoval „Smarty – pro všechny, co milují přílohu.“ Aby nebylo pochyb o nástupu poslední fáze deliria sportmens, vytvořil cosi, co extrémně připomíná osmdesátkové home video. Zmatený muž (rozuměj Hašek) s úpěnlivým herectvím, které funguje asi jako kdyby Felix Holzmann hrál Hamleta, chodí polozasněženou krajinou a snaží se oslovit všechny milovníky přírody. Myslivectví a rybářství zvláště, dodává možný vítěz Českého lva za nerealizované herectví.

Doba je zlá, říká si poté, co vyzvracel hotdog se Smartym a sleduje dražbu své olympijské medaile na aukru, aby mohl splatit dluhy a Smarty nešel definitivně ke dnu. Zasněně se podívá na fotku medaile a trpce si uvědomí, že dobře už bylo.

napsal Chimney Mustang
ilustroval Jakub Bachorík

Líbilo? Pořiďte si celou naši ročenku Dobře už bylo za pouhých 89 korun!