Cyklostyl navádí: Vyrob elektrokolo eFavorit
13 Feb
V okolí Jihlavy, nebo přímo v Jihlavě samotné, žijí samé renesanční osobnosti. Nedávno jsme vám představili lebkatého kreténa Hyenu a nyní vám představíme jihlavského edizóna Večerníka.
Večerníček není žádný sportsmen, respektive na sportovní bicyklistické výkony jde fištrónem Františka Křižíka a nízkonákladovostí konstruktérů velorexu bratrů Stránských. Úkol zněl jasně, postavím elektrokolo. Co k tomu potřebuji? Staré kolo Favorit a elektrický pohon.
Nutno podotknout, že se nejedná o trendy záležitost. Večerník brázdí jihlavské vrchy (co sou pěkný mrchy) už několik let a výrazně tak předběhl dnešní dobu, kdy se používají zejména těžké kartáčové elektromotory v nábojích zadních kol a těžiště kola je posunuto vzad. Tady sice také díky baterii, ale toto řešení je běžné.
Berany sundáme a nahradíme rovnými řidítky (cyklisté říkají rodla), aby nás nebolely záda a vychutnali jsme si řádně krajinu. Takové nenápadné kolo si to v klidu hrne 40 km/h do mírného kopce a Večerník může mávat supícímu odresovanému cyklistovi na karbonovém silničním kole.
Fotografie a návod jsou převzaty z jeho fejsbůčkového profilu bez jeho svolení, jelikož se neozval.
- Takové nenápadné kolo
- Nový talíř
Podstata přestavby, vyměnit talíř se středem a pákami za nový s volnoběžkou - aby se nohy neukroutily, když tahá řetěz motor.
- Detail pohonu
Detail na pohon. Pro uchycení moc místa není, ale běžné horské kolo by mělo mít místa mezi středovou trubkou a zadní pneumatikou místa dost. Tady to vyšlo taktak. Řetěz se musí o pár článků prodloužit (nebo vyměnit, když máte tak staré kolo jako Večerník).
- Baterky na nosiči
Baterky ve futrálku na nosiči. Tady původní olověné pro zabezpečovačky 2x12v12Ah, teď Večerník testuje nové hi-tech LiFEPO4 26V20Ah s drobnými problémy ale úžasným dojezdem - váha stejná, rozměry zhruba taky.
- Konzole
Pohled na konzoli z vrchu. Ty horní tyčky jsou předvrtané tak přesně, že se přesně nevejdou okolo tyčí rámu silničního kola. Ale na třech šroubech to taky drží.
- Vypínač na řidítkách
Na řidítkach je navlečen vypínač s jednoduchým indikátorem napětí a otočným rychloplynem (tak půlotočka). U laciných olověných baterek je problém, že jsou měkký - pod zátěží a už mírném vybití jim klesá napětí, což regulátor u motoru indikuje jako vybití, plná zátěž teda ukáže červenou diodu nebo je rovnou odpojí. Nový typ je sice daleko tvrdší zdroj, ale má zas mouchu jinde.
One Response to “Cyklostyl navádí: Vyrob elektrokolo eFavorit”