V okolí Jihlavy, nebo přímo v Jihlavě samotné, žijí samé renesanční osobnosti. Nedávno jsme vám představili lebkatého kreténa Hyenu a nyní vám představíme jihlavského edizóna Večerníka.
Večerníček není žádný sportsmen, respektive na sportovní bicyklistické výkony jde fištrónem Františka Křižíka a nízkonákladovostí konstruktérů velorexu bratrů Stránských. Úkol zněl jasně, postavím elektrokolo. Co k tomu potřebuji? Staré kolo Favorit a elektrický pohon.
Nutno podotknout, že se nejedná o trendy záležitost. Večerník brázdí jihlavské vrchy (co sou pěkný mrchy) už několik let a výrazně tak předběhl dnešní dobu, kdy se používají zejména těžké kartáčové elektromotory v nábojích zadních kol a těžiště kola je posunuto vzad. Tady sice také díky baterii, ale toto řešení je běžné.
Berany sundáme a nahradíme rovnými řidítky (cyklisté říkají rodla), aby nás nebolely záda a vychutnali jsme si řádně krajinu. Takové nenápadné kolo si to v klidu hrne 40 km/h do mírného kopce a Večerník může mávat supícímu odresovanému cyklistovi na karbonovém silničním kole.
Fotografie a návod jsou převzaty z jeho fejsbůčkového profilu bez jeho svolení, jelikož se neozval.
EDIT: pro technicke stouraly a predplatilete magazinu Urob si sam je vycerpavajici napinavy popis zde: http://www.jezkovyvoci.cz/doprava/elektrokolo.html